Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

donderdag 7 maart 2013

Hoe is het met Vicks & Sesi?

Allereerst het laatste nieuws over ijsbeer Siku.

Dit zijn de laatste foto's die ik van Siku heb gemaakt, afgelopen zaterdag 2 maart 2013. Hij lag lekker met zijn moeder Freedom te luieren en later zat hij nog even rechtop.. Gisteren, woensdag 6 maart, verhuisde Siku van Ouwehands Dierenpark Rhenen naar Zoo La Fleche in Frankrijk. Dit afscheid vormt de aanleiding van het verwijderen van de pagina 'Afscheid van Vicks, Siku & Sesi' maar natuurlijk is alles terug te vinden. Inclusief de laatste updates van vandaag, bekijk de blog Afscheid IJsberen 2012/2013
 
Ondertussen hebben Sesi en Vicks het prima naar hun zin in Zweden. En de fans van de twee ijsberen, zoals ik, hebben ook nog eens veel geluk! Er worden namelijk filmopnamen van de in Orsa Björnpark overwinterende ijsberen gemaakt door twee filmmakers. Zij houden ons regelmatig op de hoogte over Vicks en Sesi en plaatsten bijzondere foto's op Facebook. Zo schreven zij het volgende:
"Vicks en Sesi zijn gek op fruit en gerookte worst dus we hadden er alle vertrouwen in ze hiermee genoeg te kunnen afleiden om te kunnen werken. Een iets te voorbarige inschatting want in eerste instantie was de interesse in ons een stuk groter dan in de emmer vol lekkers. Vicks maakte er een sport van om te gaan staan en flink tegen het gaas te duwen. Moet toegeven dat dit het eerste uur behoorlijk imponerend overkwam, een ijsbeer 2 x zo groot als ikzelf die op me neerkijkend probeert door het gaas heen te komen."
"Maar omdat Sesi zich tegoed deed aan stukken worst en appel koos ook Vicks eieren voor zijn geld en konden we aan het werk. Als een van ons aan het filmen was lette de ander goed op, want Vicks kwam tussendoor regelmatig terug om te kijken of het gaas toch niet genoeg meegaf om bij zijn eventueel toekomstige “speelkameraden” te komen. In ons geval, liever niet.Iedere keer als we bij ze terugkwamen waren ze kalmer en “in onze verbeelding” blij om ons te zien. Heel mooi om te zien is dat de Nederlandse ijsberen het samen naar hun zin hebben en dat ze zichtbaar genieten van de ruimte en het winterse weer."
Het is echt fijn om te kunnen zien en lezen dat het tweetal het zo naar hun zin heeft. Dat kan ook bijna niet anders. Ze hebben elkaar, de sneeuw, lekker eten en natuurlijk de afleiding die de filmmakers hen geven. Vooral Vicks is een stuk gegroeid, als hij rechtop staat is hij al heel imposant. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het behoorlijk spannend is als zo'n grote beer tegen dat gaas staat te duwen! En dan krijgen we dus ook nog een film.. Geweldig toch? De meeste foto's werden eind januari gemaakt, maar er zijn ook nog een paar nieuwere.
Eind februari werden deze foto's geplaatst. "Er is niets mooiers dan samen een ijsje te eten" stond erbij. Sesi had de ijstaart te pakken, maar toen ze even de andere kant op keek, zag Vicks zijn kans schoon. Maar Sesi is veel gehaaider, dus al snel had ze haar ijs weer terug. Vicks mag dan een stuk groter zijn, dat zegt niet alles! Sesi is wel wat gewend van haar broer Siku natuurlijk..
De foto's van Vicks en Sesi mocht ik publiceren van Kola Productions. Ontzettend bedankt hiervoor!!
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende log, met prachtige foto's. Voordat ik jou site volgde, was ik niet zo geïnteresseerd in ijsberen, maar nu zie ik wat een prachtige, leuke dieren het zijn! Ik geniet ook altijd zo van jou commentaar! Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super leuk :) Vicks en Sesi hebben het echt relaxt in dat grote verblijf, en Siku heeft het ook goed getroffen ..

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...